مشروح اخبار


» نبرد میان دروغ و حقیقت 



نمایش دروغ پارلمانی به کارگردانی سهیل حاتمی و تهیه کنندگی  بهمن هاشمی  تا تاریخ پنجم خرداد در پردیس تئاتر شهرزاد بروی صحنه خواهد بود 


این نمایش اقتباسی از کتاب به دنبال دروغگو نوشته دیمیتریس پساتاس است ، پساتاس به مشکلات اجتماعی، سیاسی، عادت و رفتارهای مدیران دولتی و سیاستمداران با نگاهی طنز آمیز  می پرداخت ، سهیل حاتمی  نیز به این نگاه در نمایش خود وفادار است .

دروغ پارلمانی نمایشی در قالب کمدی سیاه می باشد که نه تنها جدی نیست مخاطب با حرکات و دیالوگهای بازیگران خنده اش خواهد گرفت اما در پس این خنده ها به واقعیات هولناکی از سیاست پی خواهد برد .

در دروغ پارلمانی به زندگی نماینده مجلسی پرداخته شده که قبل از آوردن رای ، وعده های بسیاری به مردم داده است و حال باید آنها را رفع و رجوع کند و در نهایت با کمک رئیس دفترش با نیرنگ و  و وعده های دروغین به مردم ، تا مرحله ریاست جمهوری نیز پیشرفت می کند ، پایان خوشی ندارد و تماشاگر را وادار به فکر می کند نمایش نمونه کوچکی از یک جامعه بشری است و اشاره به این دارد که فریب و دروغ و دستکاری واقعیت در سیاست امری  الزامی و عادیست جمله ای معروف از هیتلر هم گواه این معناست (اگر دروغی که می گویی به اندازه کافی بزرگ باشد و به تعداد کافی آن را تکرار کنید ، همگان آن را باور خواهند کرد !

مهسا احمد پور ، پردیس کریمی ، ناهید عبدالمحمدی ، محسن رضوی نیا ، رضا امانلو بازی های بسیار قوی و روان از خود ارائه دادند 

کارگردانی و بازیگری در این نمایش حرف اول را می زند ، بالآخص استفاده از پرفورمنس که حس تدوین در اثر سینمایی را به مخاطب القا می کند. دکور بسیار ساده و میزانسن ها زیاد است با توجه به فضای کوچک سالن ،گاهی صدای  بازیگران بلندتر از حد نرمال می شود ، به هر حال دیدن این نمایش را توصیه می کنم .

منتقد :شبدیس_بختیاری



تاریخ انتشار : 14 اردیبهشت 1403, 21:50



» اخبار مرتبط:

  • جناب عبدالملکی، از قدیم گفته اند، املاء نانوشته غلط ندارد
  • خبردروغ انفجارفوردو، شو تبلیغاتی غرب در آستانه مذاکرات است
  • تاکیدبزرگواری برگسترش مناسبات با آمریکای لاتین
  • دروغ پایه اعتماد به رسانه را ویران می‌کند/نباید از بیان سخن حقیقی ترسید
  • درواکنش به خبر کتک کاری مدیر کل محیط زیست استان ومدیرشهرستانی؛ چرا رسما دروغ میگویند؟!
  • » اشتراک گزاری خبر

    نام:*
    ایمیل:*
    متن نظر:
    کد را وارد کنید: *
    عکس خوانده نمی‌شود


    نظرشما در مورد سیستم؟